X

Våre nettsider benytter informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk og samle statistikk.

Jeg forstår, ikke vis denne meldingen igjen
Les mer om informasjonskapsler

Case ungdomsskolen: Marcus

Marcus går i 8. klasse. Han virket som en glad og fornøyd gutt da han begynte i 8. klasse.  Utpå høsten merker foresatte at Marcus blir mer og mer innesluttet, virker trist. De spør om han er lei seg, men han vil ikke si noe. Foresatte tar kontakt med lærer, og sier at de lurer på hvordan Marcus har det på skolen. Marcus liker ikke at foresatte gjør det. Læreren sier Marcus er en stille gutt, som kanskje har forandret seg noe, og at de skal følge litt med. Etter hvert sier Marcus litt til sine foresatte om at det er noen på skolen som er ganske ekle mot ham og bl.a. sier slemme ting til ham. Marcus sier at han «ikke orker mer».

 

Spørsmål knyttet til fortellingen:

  1. Hva kan/må skolen gjøre for at Marcus kan få det bedre på skolen?
  2. Hva kan foresatte bidra med?
  3. Hva kan elevene gjøre?